Ajopäivä numero kolme, omistettu edesmenneen MJIP:n muistolle.
Osallistujat vanhat tutut: Lasse, Petteri, Esko ja allekirjoittanut kuten myöskin lopuilla ajopäivillä.
Lähtö Chiang Maista ja ennen pimeyttä piti olla Soppongissa (Pang Maphassa).
Samoeng loopilla lähdettiin liikkeelle, sieltä ensimmäiselle sora/muta/jne tielle jota kesti 60km? Checkpointista päästiin kunnialla läpi ja saatiin vastalahjakin kun vietiin sotilaille juotavaa.
Petteri ja Lasse. Sotilailla kovat piipuissa.
Sitten varsinainen koettelemusten tie. Ylös, alas, vasen, oikea, mutaa, hiekkaa, soraa.... kaikkea muuta mahdollista paitsi asfalttia. Vanha norsu (siis se iso eläin) reitti.
Tuosta ei parane mennä pitkäksi.
Kamera ei valitettavasti pysty näyttämään korkeuseroja. TODELLA jyrkkä mäki kyseessä.
Tässä kuvattiin videopätkää. Esko paineli vauhdilla Lassen ohi.
Tämän reitin myötä luulisin että Lassen legendaariset sanat "ihan kohta ollaan asfaltilla" jää tämän vuoden ajo sloganiksi.
Osallistujat vanhat tutut: Lasse, Petteri, Esko ja allekirjoittanut kuten myöskin lopuilla ajopäivillä.
Lähtö Chiang Maista ja ennen pimeyttä piti olla Soppongissa (Pang Maphassa).
Samoeng loopilla lähdettiin liikkeelle, sieltä ensimmäiselle sora/muta/jne tielle jota kesti 60km? Checkpointista päästiin kunnialla läpi ja saatiin vastalahjakin kun vietiin sotilaille juotavaa.
Petteri ja Lasse. Sotilailla kovat piipuissa.
Sitten varsinainen koettelemusten tie. Ylös, alas, vasen, oikea, mutaa, hiekkaa, soraa.... kaikkea muuta mahdollista paitsi asfalttia. Vanha norsu (siis se iso eläin) reitti.
Tuosta ei parane mennä pitkäksi.
Kamera ei valitettavasti pysty näyttämään korkeuseroja. TODELLA jyrkkä mäki kyseessä.
Tässä kuvattiin videopätkää. Esko paineli vauhdilla Lassen ohi.
Tämän reitin myötä luulisin että Lassen legendaariset sanat "ihan kohta ollaan asfaltilla" jää tämän vuoden ajo sloganiksi.
Maisemat oli mykistävät. Ei kameralla pysty taltioimaan tällaisia korkeuseroja vaikka haluaisi. Mäkien jyrkkyyttä kuvaava tieto on että prätkat ei jaksanut välilla mennä kuin ykkösellä ylös.
Allekirjoittanut ja Esko revitteli sen verran paljon etta varatankille mentiin kymmeniä kilometrejä ennen seuraavaa tankkaus paikkaa. Siinä sitten lasketeltiin alamäet moottorit sammuksissa, muuten hyvä mutta ensiksi takajarru hävisi ja pari mäkea myöhemmin etujarrukahvakin painui kahvaan kiinni eikä juuri jarruttanut. Apuakin saatiin oikealta GT-riderilta http://www.gt-rider.com/, hieman bensaa yhteen tankkiin siis. Kaveri asunut 9kk Paissa ja ajelee päivästa toiseen, oli eilen yrittänyt ajaa pätkän joka meillä oli huomenna edessä. Ei pääse ajamalla läpi, puita kaatunut. Kiitokset vinkistä ja kiitoksia BIGANDTALL nimimerkillä kirjoittavalle GT-riderille.
Kova ukko. KTM sekä ukko erittäin asianmukaisesti varustettu.
Maisemia matkan varrelta
Tankit täyteen ja nopea rykäisy Soppongiin jonne saavuttiin seitsemän maissa, juuri ja juuri valoisassa.
Yöpaikka. Little Eden.
PS. Lasse hävisi vedon koska ollaan perillä. Voitin kaljan ja Lassen arvaus pari tuntia pieleen.
Lopuksi Petteri näyttää mallia joen ylityksessä.
Maisemia matkan varrelta
Tankit täyteen ja nopea rykäisy Soppongiin jonne saavuttiin seitsemän maissa, juuri ja juuri valoisassa.
Yöpaikka. Little Eden.
PS. Lasse hävisi vedon koska ollaan perillä. Voitin kaljan ja Lassen arvaus pari tuntia pieleen.
Lopuksi Petteri näyttää mallia joen ylityksessä.